На галоўную На галоўную
Напісаць ліст Напісаць ліст
Карта сайта Карта сайта
Рус
Бел
Eng
ГЕРБ РБ Асіповіцкі раённы выканаўчы камітэт

Рака Свіслач  Асіповіцкая ГЭС  Мемарыяльны комплекс Брыцалавічы  Алея Герояў Мемарыяльны комплекс Расохі Асіповіцкі райвыканкам
Рака Свіслач

У Магілёўскай вобласці знізяць выдаткі на зімовае ўтрыманне аўтадарог за кошт новых тэхналогій

10 лістапада 2020

У Магілёўскай вобласці плануецца рэалізаваць інавацыйны праект, накіраваны на павышэнне бяспекі дарожнага руху і зніжэнне выдаткаў па зімовым стане аўтадарог на аснове ўкаранення новых тэхналогій. Пра гэта ішла размова на сустрэчы старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Аляксандра Шуміліна з працоўным калектывам РУП «Магілёўаўтадар», як паведамілі ў прэс-службе ДКНТ.

Праект рэалізуюць на высакахуткасных платных магістральных участках дарог першай тэхнічнай катэгорыі агульнай працягласцю больш за 170 км, стан якіх патрабуе асаблівай увагі. Гэта трасы М4 Мінск–Магілёў і М5/Е271 Мінск–Гомель. Праект будзе выконвацца па дзяржаўнай праграме інавацыйнага развіцця Беларусі на 2021–2025 гады.

Зараз на тэрыторыі краіны выкарыстоўваюць метады, заснаваныя на ўнясенні цвёрдых супрацьгалалёдных рэагентаў у выглядзе солі і пясчана-салянай сумесі. Як адзначыў Аляксандр Шумілін, яны не заўсёды эфектыўныя і валодаюць шэрагам сур’ёзных недахопаў, якія значна пагаршаюць бяспеку дарожнага руху і зніжаюць хуткасны рэжым. У той жа час прапанаваная інавацыйная тэхналогія прымянення вадкіх рэагентаў мае цэлы шэраг пераваг, у тым ліку эканамічных: рэагенты на аснове соляў хларыду натрыю з’яўляюцца адходамі вытворчасці ААТ «Беларуськалій» і маюць нізкі кошт. Акрамя таго, гэтая тэхналогія значна знізіць экалагічную нагрузку на прыроду.

Пры ўжыванні тэхналогій, заснаваных на выкарыстанні вадкіх супрацьгалалёдных рэагентаў, мяркуецца задзейнічаць універсальную тэхніку беларускай вытворчасці, у тым ліку на базе СП ЗАТ «МАЗ-МАН». У праекце таксама прадугледжана эксплуатацыя інавацыйнага вымяральнага абсталявання, якое ўстанаўліваецца на аўтамабіль і дазваляе ў рэальным часе бескантактавым спосабам вымяраць тэмпературу і стан пакрыцця па ўсёй працягласці дарогі, а таксама каэфіцыент счаплення. «Падобнае абсталяванне прынясе эфект пры зімовым утрыманні дарог. Яго таксама можна будзе выкарыстоўваць у інтэлектуальнай транспартнай сістэме для кіравання хуткаснымі рэжымамі, уносіць карэкціроўкі ў нормы размеркавання рэагентаў на асобна ўзятых участках дарогі. У далейшым можна будзе распаўсюдзіць атрыманыя вынікі на іншыя рэгіёны краіны», – расказаў Аляксандр Шумілін.

РУП «Магілёўаўтадар» створана ў 1998 годзе. У яго гаспадарчым вядзенні знаходзіцца больш за 2,5 тыс. км рэспубліканскіх дарог, з якіх 174 км –дарогі І тэхнічнай катэгорыі. У складзе прадпрыемства дзевяць філіялаў, колькасць работнікаў – каля 800 чалавек.